Dit is JUNIQE Dit is JUNIQE

Leer onze collega’s kennen en ontdek welke kunstwerken hen inspireren

Leer onze collega’s kennen en ontdek welke kunstwerken hen inspireren

JUNIQE zou JUNIQE niet zijn zonder ons talentvolle team. Want wie zou anders de contacten met kunstenaars onderhouden, ervoor zorgen dat de Instagramfeed gevuld is met inspirerende posts en ervoor zorgen dat iedere klant tevreden is? Onze collega’s deden een boekje open over zichzelf – leer de gezichten achter het merk kennen en ontdek welke designs hen inspireren.

Fernanda Santis, social media manager

Fernanda is één van de meest stijlvolle personen die er hier op kantoor rondlopen en heeft een voorliefde voor alles wat mooi is. De fashionable Braziliaanse bepaalt de social media strategieën en zorgt ervoor dat onze community iedere dag wordt gevoed met inspirerende content. Voordat ze naar Berlijn verhuisde, maakte ze een creatief uitstapje naar New York voor een cursus filmscript schrijven. Ze leefde er voor korte tijd de schrijversdroom, maar besloot na een jaar om de Atlantische oceaan over te steken. Hoewel ze Berlijn nu als haar thuis beschouwt, heeft São Paulo nog altijd een speciale plek in haar hart: “Ik mis de zon. En het eten, het fruit. Açaí!”

Fernanda houdt van, zoals ze het zelf noemt, “visueel aantrekkelijke dingen”, en dan gaat het niet alleen om mode en accessoires. “Ik hou van zeezichten. De krachtige roerloosheid van de horizon, de brekende golven… Dit surrealistische werk van Megan Archer brengt me zowel in beweging als tot rust – ik kijk er met geduld naar, wachtend tot het zachte satijn wegvliegt, hetgeen dat zich achter de wolken bevindt onthullend.”

Sumit Grewal, customer relationship manager

Van ons referral-programma tot de e-mails die je ontvangt na het plaatsen van je bestelling, Sumit overziet en koestert langdurige relaties met onze klanten. Voordat hij bij JUNIQE aan de slag ging werkte hij, na het afronden van zijn MBA, eveneens in CRM in München. Oorspronkelijk komt Sumit uit de Haryana-regio in India – hij groeide er op in een klein dorp en verhuisde later met zijn familie naar New Delhi. Weetje over zijn geboorteplek: de regio waarin hij opgroeide is een van de weinige waar, in plaats van koemelk, buffelmelk wordt geconsumeerd.

Wordt er onder collega’s iets sportiefs georganiseerd, dan is Sumit van de partij. “Ik hou van sport. Balsporten zoals voetbal en volleybal, maar ook de 100 meter sprint zijn een paar van mijn favorieten. En paardrijden natuurlijk.” Paarden zijn altijd een groot deel van zijn leven geweest, hij reed iedere ochtend met zijn familie en was professioneel showjumper. Dit verklaart ook de keuze voor de paardenfoto van treechild: “Mijn paard Victor was erg sensitief, hij schrok vaak en trapte graag andere paarden. Daarom lette ik altijd op zijn oren, die weerspiegelen hoe een paard zich voelt. Als zijn oren zo stonden als die van het paard in de foto dan zette ik me schrap: er stond iets te gebeuren.”

Annemarie Clabbers, human resource manager

Als HR manager zorgt Annemarie ervoor dat alle zaken die met medewerkers te maken hebben op rolletjes lopen. Ontmoet je Annemarie, dan tref je een bulk aan positieve energie. De goedlachse Nederlandse brengt het liefst zoveel mogelijk tijd buiten door en lijdt zogezegd aan FOMS: Fear Of Missing Sun. Ze staat graag op de tennisbaan, maar ook andere sportieve activiteiten zoals zwemmen, yoga en surfen zijn zeker aan haar besteed.

Gaat ze op reis, dan is de aanwezigheid van zon, zee en zand een vereiste: “Ik kan me uren vermaken op het strand door niets anders te doen dan naar de golven, en beter nog: naar de surfers erop te kijken. Deze strandfoto van Ingrid Beddoes is gemaakt in Nazare, Portugal, een plek die nog heel hoog op mijn bucketlist staat. Big wave surfing vind ik fascinerend en angstaanjagend tegelijk, ik kan niet wachten om dat spektakel met eigen ogen te aanschouwen.”

Tristan Bézard, digitale vormgever

Van e-mailcampagne tot display advertentie en websitebanner, Tristan zorgt er samen met het creatieve team voor dat JUNIQE visueel altijd goed voor de dag komt. Ondanks de charme van Berlijn, mist hij Parijs weleens: “De willekeurige interacties met mensen, dat heb je hier in Berlijn niet zo. Je bestelt er bijvoorbeeld een brood bij de boulanger, dan roept iemand van achterin de winkel ‘nee ik zou die andere doen, die is beter’.”

Op de vraag wat nou zo kenmerkend aan hem is, moest Tristan even nadenken maar zei al gauw: OCD. Hij houdt ervan als dingen op hun plek liggen, gewoonweg kloppen. Een goed voorbeeld hiervan is de boekenkast in zijn woonkamer – alles staat op kleur gesorteerd. Zijn huisgenoten steken de draak met hem: “Ze zetten de boeken niet op hun plek, maar omdat het de gemeenschappelijke ruimte is kan ik er mee omgaan. Zou het mijn eigen kamer zijn…”. Het ‘German Chaos’ design omvat daarom ook precies datgene waar hij absoluut niet tegen kan – chaos in z'n puurste vorm.

Sabrina Schulnick, curator en brand manager

Het selecteren van kunstenaars en hun kunstwerken, online collecties samenstellen en samenwerkingen met andere merken – Sabrina doet het allemaal. Als opgeleid visual merchandiser ontwikkelde ze haar oog voor design, een eigenschap die erg van pas komt in haar werk bij JUNIQE. De geboren en getogen Berlijnse houdt van haar stad: “Het aanbod dat we hier krijgen, qua musea, evenementen … er is zoveel te doen. Het is Zuckerbrot und Peitsche; aan de ene kant is het te gek, aan de andere kant kan het overweldigend zijn.”

Sabrina is een dromer. “Ik ben graag op mezelf, doe dingen in stilte. En ik hou van sterrentekens en astrologie, het is zo interessant! Mijn beste vriend is er erg goed in, samen doen we zogenaamde ‘astro-sessies’.” Het design dat Sabrina heeft gekozen is 'Spring' van Amalia Restrepo, de eerste kunstenares die ze voor JUNIQE selecteerde. “Dit kunstwerk staat voor mij voor introspectie en empowerment. Ik vind het mooi omdat zelfreflectie en mindfulness een grote rol spelen in mijn dagelijks leven – ook is de lente mijn favoriete tijd van het jaar.”

Joël Ismail, teamleider internationale klantenservice

De ene dag een flamboyante rockstar, de volgende een elegante dandy – als teamleider van onze internationale klantenservice weet de Nederlandse Joël zowel op de werkvloer als in zijn contact met onze klanten met een uitgesproken flair voor de dag te komen. In zijn vrije tijd houdt hij zich zoveel mogelijk bezig met muziek. Zo speelt hij graag op zijn akoestische gitaar, en experimenteert hij met zijn nieuwe aanwinsten: een drietal van synthesizers waarmee hij sinds kort elektronische muziek produceert. Voor hij in Berlijn terecht kwam hield hij zich bezig met het maken van houten meubelen – iets wat hij, net als zijn interesse in mode, niet van een vreemde heeft: zijn vader is erg creatief en weet zelfs van ieder stuk resthout iets prachtigs te creëren, slechts met eenvoudige gereedschappen als een handzaag en een beitel.

Het design dat Joël heeft gekozen reflecteert zijn voorliefde voor sterke gezichten: “Ik heb altijd iets met portretten gehad, veel van mijn tatoeages bevatten gezichten en karakters. Sofia Bonati’s werk is prachtig en haar stijl is uniek. Haar gebruik van pastelkleuren is erg interessant, en soms ook ongewoon. Ik ben de trotse eigenaar van de designs ‘Anastasia’ en ‘Emilia’, en ze houden een wakend oogje op me wanneer ik in de wereld van muziek duik.”

Tekst: Laura Veneklaas